Persbericht: Nissan e-NV200: gamechanger in bedrijfswagensegment

Nissan adres

Elektrisch aangedreven bestelwagen met fors grotere actieradius
Nissan e-NV200: gamechanger in bedrijfswagensegment

• Ruim 60 % grotere actieradius op enkele acculading dankzij nieuwe batterij
  • Geen beperkingen op gebied van laadcapaciteit ondanks groter rijbereik
  • Ontworpen om 100 % elektrische distributie voor Europese ondernemingen mogelijk te maken en luchtkwaliteit in stadscentra te helpen verbeteren
  • Beschikbaar als VAN en EVALIA (tot 7 zitplaatsen)

De vernieuwde Nissan e-NV200 combineert de eigenschappen van de prijswinnende Nissan NV200 met die van de toonaangevende Nissan LEAF. Het resultaat is een volledig elektrisch aangedreven bestelwagen boordevol innovatieve technologie en functionaliteit.

Na ruim 15.000 verkochte exemplaren sinds de lancering in 2014 gaat de volledig elektrische Nissan e-NV200 een stap verder. Het emissievrije model is vanaf komend voorjaar in Europa leverbaar met een grotere actieradius dankzij het nieuwe accupakket van 40 kWh. Daarmee biedt de Nissan e-NV200 een 60 % grotere actieradius op een enkele acculading ‚Äď tot wel 280 km volgens NEDC-norm ‚Äď met een ongewijzigde laadcapaciteit. De¬†single-shift¬†transmissie en Hill Start Assist zorgen daarbij voor een prettig en veilig rijgedrag.

Het grotere rijbereik op een acculading en nieuwe connectiviteitsvoorzieningen maken van de Nissan e-NV200 een echte gamechanger in het segment van de lichte bedrijfswagens. De elektrische bestelwagen speelt zowel voor Europese ondernemingen als voor Nissan een belangrijke rol bij het reduceren van de CO2-emissie in stadscentra, die veroorzaakt wordt door distributie van goederen door het beroepsvervoer. Nissan maakt 100 % elektrische distributie en groepsvervoer overal mogelijk met de vernieuwde e-NV200, die wel honderd kilometer verder kan rijden op een enkele acculading dan de vorige e-NV200 met 24 kWh-batterij.

Gareth Dunsmore, Director Electric Vehicle bij Nissan Europe: ‚ÄėBedrijfswagens hebben een grote impact op de luchtkwaliteit en verkeersdrukte, vooral in stadscentra. De e-NV200 helpt de CO2-uitstoot te verlagen zonder dat bedrijven en beroepschauffeurs worden belemmerd in hun werkzaamheden. Als ‚Äės werelds toonaangevende fabrikant van elektrische voertuigen zet Nissan zich in om bedrijven en consumenten te helpen een duurzamere toekomst te cre√ęren. De e-NV200 speelt hierin een sleutelrol.‚ÄĚ

De Nissan e-NV200 met 40 kWh-batterij is leverbaar vanaf komend voorjaar. De orderboeken van het introductiemodel, de 2.ZERO EDITION ‚Äď leverbaar als bestelauto (Van) en als zevenpersoons Evalia (personenauto) ‚Äď zijn geopend.

Nissan e-NV200 in detail

Boordevol innovatieve technologie
De nieuwe 40 kWh-batterij van de elektrische Nissan e-NV200 vergroot het rijbereik tot 280 km volgens de NEDC-norm (onder voorbehoud van homologatie). Dit betekent een toename van ruim 60 % ten opzichte van de vorige generatie. Het stelt bestuurders in staat langer door te rijden, geholpen door het uitgebreide Europese CHAdeMO Quick Charging-netwerk.

De Nissan e-NV200 maakt gebruik van dezelfde batterijtechnologie als de nieuwe Nissan LEAF, die onlangs in Europa is ge√Įntroduceerd. Ondanks de grotere capaciteit is het formaat van de batterij ongewijzigd. Klanten hoeven geen concessies te doen op het gebied van laadruimte en dat is cruciaal om emissievrije distributie op grote schaal interessant te maken.

Rijden in de e-NV200 is vrijwel geruisloos. Er zijn geen trillingen en mechanische geluiden afkomstig van de aandrijflijn en transmissie. Elektrische aandrijving met een onmiddellijke reactie, een hoog koppel en een zeer soepele acceleratie zorgt voor rustgevende en stressvrije ritten voor beroepschauffeurs en omwonenden.

De Nissan e-NV200 is echter meer dan alleen een 100 % elektrisch voertuig. Het is een mobiele power-unit met de mogelijkheid om te laden en ontladen (bi-directioneel laden). Hiermee kan het voertuig energie teruggeven aan het elektriciteitsnet, bijvoorbeeld om vraag en aanbod op lokaal niveau te stabiliseren met behulp van Nissans innovatieve Vehicle to Grid-technologie.

Ruim en veelzijdig
Er is keuze uit twee varianten: de e-NV200 Van en de e-NV200 Evalia. Beide modellen bieden een veelzijdig interieur waarin rekken, bakken en stoelen op verschillende manieren kunnen worden geconfigureerd. Tevens is de laadruimte van de e-NV200 eenvoudig toegankelijk dankzij de lage tildrempel van slechts 52 cm boven de grond.

De laadruimte biedt een inhoud van 4,2 m³, voldoende voor twee europallets en goed voor een belading van maximaal 751 kg. Met wijd openslaande achterdeuren en schuifdeuren aan weerszijden is de e-NV200 eenvoudig en snel te beladen. Door de rugleuning van de voorste passagiersstoel neer te klappen, ontstaat aan handig tafeltje, terwijl binnen handbereik van de bestuurder veel bergvakken te vinden zijn.

De Nissan e-NV200 Evalia is ideaal voor personenvervoer. Het is momenteel de enige volledig elektrisch aangedreven zevenzitter op de Europese markt en zeer interessant voor taxi- en shuttlediensten. Dankzij het veelzijdig in te delen passagierscompartiment is er ook volop ruimte voor bagage of gereedschap.

Mobiel kantoor dankzij verbeterde functies en connectiviteit
Afhankelijk van de uitvoering wordt de Nissan e-NV200 geleverd met tal van innovatieve voorzieningen, zoals een ge√Įntegreerd navigatiesysteem, een achteruitrijcamera, Bluetooth-connectiviteit en Intelligent Key. Het navigatiesysteem oogt beter en is prettiger in gebruik dankzij de nieuwe software en interface.

De NissanConnect EV-app helpt bestuurders om optimaal gebruik te maken van de e-NV200 door ritten beter te organiseren. Via de smartphone, tablet of computer kunnen gebruikers snel een eenvoudig informatie over het laadniveau en de laadstatus bekijken en op afstand de klimaatcontrole instellen (via de app of web-portaal You+Nissan). Alle informatie op het gebied van laadstatus en energieverbruik wordt ook weergegeven op het instrumentenpaneel in de e-NV200.

Technische gegevens

Nieuwe Nissan e-NV200
2.ZERO EDITION Van2.ZERO EDITION Evalia 7p
Variantbestelwagenpersonenwagen
Aantal deuren5 (2 schuifdeuren)5
Aantal stoelen27
MOTORType elektromotorAC synchroon
Max. vermogen80 kW / 109 pk
Max. koppel254 Nm
Max. toeren10.500
EnergiebronElektriciteit
BATTERIJType gelaagd lithium-ion
Voltagenominale spanning / 360 V
Capaciteit40 kWh
Aantal cellen192
Laadsnelheid6,6 kW
Laadtijd21,5 uur (10 A thuis) / 7,5 uur (32 A wallbox) / 40-60 min (80 % – snellader)
LADERLader aan boord6,6 kW
Tildrempel523,5 mm523,5 mm
Laadcapaciteit4,2 m30,4-2,9 m3

Reactie achterlaten?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.