Sinds augustus 2018 overgestapt naar elektrisch rijden vanwege de bijtelling. Ben een zakelijke rijder. Woon-werk-woon verkeer is ong. 60 km en onze klanten zitten veelal in de buurt.
Een enkele keer het land in, en dan via FastNed op pad. Momenteel laad ik nog thuis via een stekker en declareer de Kwh via een meter. Binnenkort hebben we ook een laadpaal op de zaak.Op dit forum gestuit vanwege onderzoek naar het niet meer functioneren van de app. Deze werkt nog steeds niet. Een veel gelezen “issue”.
Verder is het rijden zelf fantastisch. Zelfs file rijden is niet zo erg meer met de ProPilot.
En wat te denken van de voorverwarmde auto in de vroege ochtend, heerlijk!Een beetje “range anxiety” blijf ik wel houden bij grotere afstanden. De weergegeven km’s haal je bij lange na niet. Met deze koude dagen, 120 km/h, verwarming ga je bijna 2 maal zo snel leeg. Met een berekening kwam ik er laatst achter dat het niet veel zuiniger is dan een zuinige diesel. Dat viel wel even tegen om eerlijk te zijn. Ben absoluut geen sportieve rijder, maar ga ook niet met 90 km/h achter een vrachtwagen hangen 🙂
Goed initiatief dit forum, zo kunnen we leren van en met elkaar!
Ps. kunnen we geen petitie opstarten voor die app, of een crowdfund actie starten hahaTot mails maar weer.
Welkom Joep!
De voordelen van de Leaf heb je wel haarfijn ontdekt 🙂
Een nadeel is de slechte aerodynamica. Daardoor is snel rijden (sneller dan ca. 100 km/h echt) relatief onzuinig. Als je langere afstanden moet rijden, zou je kunnen testen of het je beter uitkomt om langzamer te rijden in plaats van bijladen.Veel veilige kilometers!
Thijs
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.