Ik ben mij aan het inlezen op electrische auto’s. Momenteel bezitter van een hoogst vervuilende auto en mijn vrouw klaagt erover dat hij zo groot is en veel geld kost. Nou hebben we een mooi setje zonnepanelen op het dak, en een eigen oprit en garage. een electrische auto zou een mooie toevoeging zijn want mijn vrouw rijdt iedere dag de ring amsterdam rond in de file. nou zou dat voor een Nissan Leaf een mooi ritje zijn iedere dag als hij wel aan de lader kan ‘s nachts bij ons thuis.
Tot zover de pluspunten. Nou begrijp ik dat de Leaf graag om op te laden 1 fase gebruikt, niet 3. thuis hebben we dus 3 fases op 25 A, en zal de leaf daar geen maximaal gebruik van kunnen maken.
Ik ga nog even lekker verder het forum door en lezen over snelladen, verbruik en grootte van accu’s. Er zijn vast nog andere argumenten waarom ik bij een electrische auto voor een Leaf moet gaan ipv een concurrent. dus ik ga lekker sponzen!
groetjes
Walter
Hallo Walter,
Welkom hier.
Ga je voor een nieuwe Leaf, of een gebruikte?
Bij de gebruikte Leaf’s kom je 3,6 kW en 6,6 kW laders tegen. Een Leaf met een 3,6 kW lader gebruikt 16A op één fase, dus dat is geen probleem. Bij een Leaf met een 6,6 kW lader kan je in de laadpaal (laten) instellen dat deze niet teveel gebruikt.Dat snelle laden is alleen handig als je maar kort thuis bent en veel moet bijladen. In een nacht krijg je hem altijd wel vol op 16A. Als de accu maar half leeg is dan duurt het natuurlijk korter.
Groeten, Wouter.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.