Bijgaande de link naar de pdf die door de dealer van Rick aan hem meegegeven/opgestuurd werd om te delen op deze website.
Bedankt voor deze info. Ik heb onmiddellijk mijn Dealer gebeld en het bleek dat onze Leaf ook met deze massastrippen is uitgevoerd. Bij de volgende onderhoudsbeurt worden deze vervangen. Zolang ik niet aan deze auto “pruts” is hier geen haast bij, zoals ik uit het artikel heb kunnen lezen.
Ik heb artikel van de Nissan dealer gekregen over de Nissan leaf corroderende massaplaat vervanging die Edwin bovenaan had gezet. Hij had me dit laten zien nadat ik eerst de onderstaande artikelen van Romulus had laten zien aan hem . Dit probleem kende hij eigenlijk niet maar snel daarna toch wel.
Wel vreemd dat NL Technisch bericht over massaplaten heeft of LEAF 1 (ZE0) tussen 1-11-2012 en 7-12-2017 en LEAF2 (ZE1) tussen 8-12-2017 en 22-11-2018. NL 7668 en BE 2795 voertuigen , andere datum’s geeft als de onderstande artikelen waarbij ook UK auto’s zijn.https://www.autoconnectedcar.com/2019/07/what-to-do-about-nissan-leaf-battery-bonding-plates-recall-notice/ However according to service bulletin it notes that certain 2011-2019 LEAF models are affected.
https://nna.secure.force.com/recall?camp=P9312https://insideevs.com/news/361415/corroding-bonding-plates-nissan-leaf/ Kijk hier ook naa reacties
Dus lijkt me slim als je 2011 of 2019 versie hebt , toch even na te vragen (VIN code bij de hand)
Bij die van ons 24kW -10-2013 staat dit bij onderhoud gepland op 11-dec en bij Jos van Boxtel Den Bosch hebben ze dat al meerdere keren gedaan.Hier nog enige extra informatie en onderstaande foto’s: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?p=1100924#p1100924
De plaatjes zorgen voor een goede massaverbinding van het accupakket naar de auto. Als deze te ernstig verroest zijn, kan een monteur een elektrische schok krijgen als hij zich niet aan de procedure houdt.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.