De ene oplaad actie is niet gelijk aan de andere.
Na het succes van vorige week ook nu weer even tanken op de A2 in Beesd met de telekompas dacht ik, maar helaas na 10 seconden laden stopte het laden. Ook nog driemaal een poging te wagen kreeg is driemaal hetzelfde resultaat.Wie kan mijn vraag beantwoorden: Moet dit voorval toegeschreven worden aan:
– een defect laadstation of
– aan een niet werkende laadpas of
– aan een EV die de zaak blokkeert?@Ramon
je verhaal klopt niet helemaal over de roaming. Volgens de website van Hubject is Newmotion ook een partner dus daar heb je de link tussen Allego en Newmotion. De link is, denk ik, dat Allego in Duitsland en Nederland partner is bij Hubject en daarom dat we met de Duitse kaarten bij Allego in Nederland kunnen laden. Allego en Fastned zijn trouwens ook lid van e-Violin. Het is dus niet zo strak omkaderd als jij schrijft.Dat is mooi om te weten, zoals jij het omschrijft.
Als ik je goed begrijp, dan heeft NewMotion niet zo’n partnerschap in Duitsland?
Hoe dan ook, lukt het mij niet om bijvoorbeeld met een Telekom pas op sommige snelladers te laden, omdat die Snellader(s) van NewMotion is.
Zelf zou ik het liefste maar een paar laadpassen willen hebben in plaats van de 8 stuks die ik nu heb. Met andere woorden als ik met één laadpas overal kan laden, waar ik sta in NL, dan ben ik heel blij. 🙂
Gister nog eens bij Allego Meerkerk de Telekom pas getest.
Pas word herkend en laden start, maar binnen 1 sec. word laadproces afgebroken door lader.
Allego gebeld en 20 minuten allerlei testen uitgevoerd.
Paal opnieuw opgestart, maar niets helpt.
Ook kan die Allego kluns niet in de software kijken waarom en met welke reden het laadproces direct na starten gestopt word.Maingau pas doet het wel gewoon daar, dus denk ik ook niet dat het aan de lader te verwijten valt.
Conclusie : ondanks weigeren van Telekom, toch maar een nieuwe pas aanvragen dan.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.