NEC-"Nissan Electric Club"
  • Home
  • Forum
    • Zoek in forum
    • Forum ( login voor meer )
      • Even voorstellen
      • Algemeen
      • Ervaringen
      • Nissan dealers
    • Populaire Onderwerpen
    • Recente Onderwerpen
    • Laatste Onderwerpen
    • Laatste Reacties
  • Nieuws
  • Evenementen
  • De club
    • Doelstelling
    • Patreon / Paypal / WhyDonate
  • Clubaanbiedingen
    • Clubaanbiedingen
    • MisterGreen – laadpunt promotie
    • JustCarpets
    • Zappi
    • WaKaWaKa
    • Zonnepanelen VN Solar
    • EV reel
  • Wiki
    • Wiki
    • Routeplanner
    • Youtube
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Inloggen

Forum

Home/Forums/Modellen/Nissan e-NV200/Nissan e-Evalia

Nissan e-Evalia

bereike-NV220 VanSOHverbruik
  • 3 years, 5 months geleden RamonRamon

Hallo iedereen,

Hier kan ik me netjes voorstellen en meteen vertellen over de e-Evalia (het eerste bericht in dit stukje forum 😉 ).

Ik ben Ramon en sindskort rij ik rond met een e-Evalia. Vorig jaar was ik op een beurs, waar ze ook o.a. dit voertuig lieten zien en mocht je er ook rondjes in rijden. Toen was ik er wilt van. Ik kan er mee doen, wat ik wil. Spullen sjouwen en mensen meenemen, wanneer dat uitkomt.

De eerste dag heb ik alle voertuig-technische dingen uitgeprobeerd en wat me echt opvalt : als je gas geeft, dan wordt je toch je stoel ingedrukt bij Eco-mode en schakelstand B. Zet je die twee uit, dan wordt je nog meer in je stoel gedrukt. Dat was bij de eerste keer best even schrikken. Maar ik weet nu wel, hoeveel power in de wagen zit. Dus als er een brandstof-automobilist loopt uit te dagen, dan kan ik hem zeker eventjes het afwaaiende stof van m’n auto laten proeven. 😀

Ook viel me op, wat er voor km’s er wordt gerekend voor wanneer je Cruise Control en Airco gebruikt. Dat was even wennen, maar wel interessant om te weten. Als je op “low battery”zou komen, dan kan je dat soort dingen uitschakelen en heb je nog wat extra kms over tot aan volgende laadstation.

Het laden bij Fastned is ook een leuke ervaring. Dat heb ik (nog) gratis kunnen doen. Dat werkt best interessant. Het laadt mooi zien, wat je het laden kost. Vanmiddag stond ik bij een andere laadpaal om eens te kijken, maar daar zie je niks op staan.

Los van Fastned heb ik ook nog laadpasjes. Als ik niet meer gratis kan laden bij Fastned ga ik verder met de pasjes aan de slag om daar ook ervaring mee op te doen.

Thuis gaat het laden langzaam, omdat ik het nog op krachtstroom kan aansluiten. Als  de battery bijna leeg is, dan zit ik er aan te denken om eerst bij een snellaadpaal op te laden tot 80% en thuis laad ik dan de rest. Hoewel ik dat niet altijd doe. ‘s Morgens moet ik soms niet ver rijden en dan is thuis laden meer dan voldoende. Dat is namelijk altijd nog het goedkoopst.

De NissanConnect EV app op de mobiel was even wennen, voordat ik dat operationeel had. Het was voor mij een combinatie youplus, nissan-navigatie in auto en de app om alles rond te krijgen. Ik heb zelfs kort de helpdesk gebeld. Het enige nadeel voor mij was, is dat ik niet bekend was met sommige begrippen. Na de hulp van Nissan-Support draaide het allemaal prima. Tip : Goed lezen en toch wat geduld hebben. 🙂

Komt er nog een tweede EVTour 2016? Nu kan ik wel mee rijden. Er kunnen wat (extra) spullen mee achterin, zodat we er nog meer een American Style rit van kunnen maken. 😀

Bye.

3 years, 5 months geleden RomulusRomulus

Welkom Ramon!

Leuk om je enthousiasme te lezen! 🙂

Groeten Thijs

3 years, 5 months geleden AvatarMarco

Welkom Ramon,

Een tweede EVent zit zeker in de pijplijn. Waarschijnlijk begin september.

mvg,

Marco

3 years, 5 months geleden
    Moderator

Hoi Ramon, welkom bij de club. Goede intro. Leuk gedaan. en zoals Marco al aangaf… zeer waarschijnlijk (begin) september…. Info volgt.

Spreek je dan ?!

Edwin

3 years, 4 months geleden RamonRamon

Dat zal bij die tijd vast wel gebeuren.

Tot dan.

2 years, 11 months geleden Avatarjohnpaap

Hallo iedereen,

Als nieuw lid stel ik (1953) mij hierbij voor. Afgelopen week heb ik een e-NV220 Van gekocht. Verwachting is dat deze maart/april 17 wordt afgeleverd. Ramon, voor die tijd spreken wij elkaar zeker nog wel. Groet John.

2 years, 11 months geleden RamonRamon

Hoi John,

Leuk je ook hier aan te treffen! 🙂

Ergens is het jammer, dat je de record poging gaat missen in maart. Maar deze zomervakantie zullen we vast wel weer een leuk club uitje hebben en dan kunnen we daar samen naar toe rijden. haha. Tot dan!

Groeten van Ramon.

2 years, 10 months geleden AvatarBram

Hi Ramon,

Wij overwegen ook om over te stappen naar een elektrische bestelwagen. Ikzelf heb nu bijna een jaar een 30kw LEAF en ben daar erg tevreden mee.

Wat is de realistische range van de bestelwagen? Wat met de concurrentie?

Ik lees dat Renault gisteren een nieuwe bestelwagen heeft gelanceerd.

Alvast bedankt voor je advies!

2 years, 10 months geleden RamonRamon

Hallo Bram,

De vraag over wat realistisch is, hangt af hoe snel je gaat en hoe je rijgedrag is. Rij je over de autosnelweg met 130 km/uur, dan is de range (85-100 km, ligt aan het weer en tegenwind) korter, dan wanneer je met 80 km/uur rijdt (range 100-120 km) .

Omdat ik zelf nu een eletrische auto (e-Evalia dus) heb, heb ik niet meer gekeken naar concurrentie. Wel neem ik aan, dat elk jaar, net als met computers, altijd wel een verbetere versie van de elektrische auto uitkomt. Kijk in dit geval eens naar de Nissan leaf Business . Die was er vorig jaar niet.

Als ik nu zou gaan rondkijken, dan zou ik zeker de volgende optie, in volgorde van belangrijkheid, met me mee nemen :
    – Het geschatte rijbereik volgens de reclame folder. Voor reeel gebruik reken ik, dat ik dan tot 75% kan rijden, dan wat er in de reclame folder staat.
    – Als ik thuis een 22kW oplaadpunt heb, wordt dan ook die volledige 22kW benut?
    Een 22kW oplaadpunt is een 3 fase aansluiting. Met de huidige Nissan Leaf wordt er altijd maar gebruik gemaakt van 1 fase. In dit voorbeeld, zou er dus maar met maximaal 7 kW worden geladen. Als je aansluit op een 11kW oplaadpunt, dan is dat zelfs maar 3,2 kW oplaadstroom.
    – Speedlimit
    – Zit de auto lekker
    – Navigatie
    – Airco
    – Verwarming.
    – Cruise control
    – EVSE-laadkabel.
    – Als laatste en toch ook belangrijk : Kan ik met deze auto doen, wat ik er mee wil doen?
    Dit punt is heel divers om in te vullen en dat kan je het beste zelf bepalen.
    – en zo zijn er nog wel meer punten te verzinnen.

Veel succes!

Groeten van Ramon.

2 years, 7 months geleden Avatarjohnpaap

Hoi Ramon,

E-NV200 Van, is afgelopen weekend afgeleverd. Vandaag wordt laadpaal in eigen parkeergarage geïnstalleerd. We keep in touch. Schrijf mij maar in voor de Zeeland-route. Gr. John

2 weeks, 5 days geleden AvatarRienM

Al lang geen bericht meer hier, zie ik.
    Ik wil even laten weten dat ik in drie jaar tijd met mijn tweedehands gekochte Evalia E-NV-200 5,38km/kWh gereden heb over de 53000km die ik er mee gereden heb. nu staat de teller op 77570km. de SOH van de accu is begin november 2019 nog 87,3%.
    Mijn effectieve bereik zal dus 108km zijn.
    Ik laad meestal kort bij snelladers, en indien mogelijk bij een AC lader bij de bestemming, en verder zoveel mogelijk thuis met 3,7kW 16A enkel fase.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Doorzoek het forum

Recente Reacties

• Even voorstellen: Martje 33 minutes geleden
  • Even voorstellen: Martje 4 hours, 28 minutes geleden
  • Defecte aircopomp 5 hours, 54 minutes geleden
  • Leeglopen accu’s bij langparkeren 9 hours, 36 minutes geleden
  • Even voorstellen: Cor 9 hours, 40 minutes geleden
  • Even voorstellen: Cor 1 day, 6 hours geleden
  • Standkachel 1 day, 12 hours geleden
  • Opladen en laadpalen voor beginners 2 days, 2 hours geleden
  • Defecte aircopomp 2 days, 3 hours geleden
  • Opladen en laadpalen voor beginners 2 days, 3 hours geleden
  • Defecte aircopomp 2 days, 4 hours geleden
  • Windruis linker voorstijl 2 days, 4 hours geleden
  • "Vleugels" middenconsole verwijderen? 2 days, 5 hours geleden
  • "Vleugels" middenconsole verwijderen? 2 days, 5 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 6 hours geleden
  • Tip: Ice Park Wiper Mode 2 days, 7 hours geleden
  • Waarom nog een 12Volt loodaccu in de Leaf? 2 days, 7 hours geleden
  • leaf 2018 witte plug functie? 2 days, 7 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 8 hours geleden
  • E-pedal storing 2 days, 9 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 9 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 9 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 10 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 10 hours geleden
  • Standkachel 2 days, 11 hours geleden
  • Even voorstellen: Sander 2 days, 12 hours geleden
  • E-pedal storing 3 days, 6 hours geleden
  • Leeglopen accu’s bij langparkeren 3 days, 7 hours geleden
  • Dare to Charge by Allego / MeetandGreet 4 days, 11 hours geleden
  • Accu Degradatie SOH 4 days, 14 hours geleden
  • Accu Degradatie SOH 4 days, 15 hours geleden
  • Accu Degradatie SOH 6 days, 9 hours geleden
  • Massaplaat vervanging 6 days, 10 hours geleden
  • Accu Degradatie SOH 6 days, 10 hours geleden
  • De grote OBDII dongle test met LeafSpy Pro 1 week geleden
  • Even voorstellen: Vera 1 week, 1 day geleden
  • NissanConnect Services app 1 week, 1 day geleden
  • Even voorstellen: Vera 1 week, 1 day geleden

Over ons

De Nissan Electric Club is dé club voor enthousiaste en betrokken Nissan EV-rijders. Word lid, praat mee, doe mee!

Neem contact op

Voorwaarden

Schrijf je hier in op de mailinglijst.

Relevante links

Nissan
Nissan LEAF
Nissan e-NV200
Nissan Electric Club
Nissan Electric Club - Forum
Patreon
© Copyright 2018 | Nissan Electric Club.
nl Dutch
zh-CN Chinese (Simplified)da Danishnl Dutchen Englishfi Finnishfr Frenchfy Frisiande Germanel Greekiw Hebrewis Icelandicga Irishit Italianja Japaneselb Luxembourgishno Norwegianpl Polishpt Portuguesegd Scottish Gaelices Spanishsv Swedishcy Welsh
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt. OkMeer lezen