Dit voorjaar was het tijd voor een nieuwe lease-auto voor mijn vrouw en na online onderzoek hebben wij gekozen voor een Nissan Leaf. Woonwerk-verkeer zijn behoorlijk standaard ritten, maar de echte test-case is om ermee naar Zwitserland te rijden op vakantie. Het voelt nog een beetje als pionieren..
Welkom Bart, lekker pionieren. Voelt echt leuk. Ik merk het vooral aan de vragen en vooral het ongeloof over zowel het bereik (kun je toch niet verder mee dan 50 km?) en de kosten (is het echt zooo goedkoop?)
Over 2 weken ga ik naar Oostenrijk (Innsbruck). Ook een testcase. heb een calculatie in excel gemaakt met de gegevens die ik via de site http://www.goingelectric.de heb opgehaald.
Daar staat een prachtige routeplanner die als je de parameters juist ingeeft, je precies kan vertellen waar je moet gaan laden en hoeveel dat dan moet zijn. Zelfs de duur van het laden (maar daarbij is geen rekening gehouden met #rapidgate) staat erbij. En daarnaast zeer uitgebreide gegevens over de locatie van de laadpaal. Moet je maar eens proberen.Succes.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.