Ik ben Klaas, woon nu nog in Engeland en heb tot nu toe vooral LPG-auto’s gereden.
Over een paar maanden verhuis ik weer naar Nederland en ik denk erover om een Leaf uit Engeland mee te nemen.
Voordeel: Een gebruikte Leaf is in Engeland een stuk goedkoper.
Nadeel: Snelheidsmeter en koplampen moeten mogelijk aangepast/ vervangen worden. En daarover hoop ik hier op het forum wat informatie te kunnen inwinnen.
En natuurlijk zit het stuur aan de verkeerde kant, maar ik rij nu ook regelmatig met een engelse auto op het vaste land en het maakt mij eigenlijk niet uit aan welke kant het stuur zit.Welkom Klaas!
Leuk dat je weer naar Nederland komt, of is het noodzakelijk door de Brexit?
Ik vind het wel mooi dat je zegt dat het stuur in Engeland aan de ‘verkeerde kant’ zit. Dat geeft toch aan dat je echt een Nederlander bent ;). Het lijkt mij dat de koplampen wel aangepast moeten worden, maar ik weet niet of de snelheidsmeter ook aangepast moet worden. Het lijkt mij niet dat ze bij bijv. Engelse Oldtimers het dashboard zullen vervangen/aanpassen toch?
Welkom Klaas!
Ik verwacht dat je de halogeen H4 lampen zo kunt omwisselen voor linksgestuurde exemplaren. Voor de LED verlichting (Tekna) weet ik dat niet, misschien zijn ze ook wel programmeerbaar. Je zou eens op http://www.mynissanleaf.com kunnen snuffelen of iemand dit zelfde als eens heeft geprobeerd. Het dashboard kun je blijkbaar eenvoudig omstellen naar km/h in plaats van miles/h.
Succes
Thijs
Dank heren. Inmiddels heb ik een Leaf Acenta gekocht.
Omdat het budget wat beperkt was ben ik bij veiligen en andere plekken gaan zoeken naar een exemplaar met mogelijk wat werk.Het is een Leaf Acenta geworden uit 2015 met 19000 mijl op de teller en kostte omgerekend zo´n 7200 euro.
Vanaf Londen heb ik hem zo´n 350km naar huis gereden en het rijden beviel prima.En ja, natuurlijk koop je voor dat geld geen perfercte Leaf.
De auto Heeft in het verleden schade aan de voorkant gehad, en er zitten nog steeds een paar kuiltjes in de motorkap.Verder een aantal punten die ik nog moet gaan uitzoeken:
De navigatie leek het tijdens de eerste kilometers prima te doen, daarna verloor hij verbinding met de satalieten waardoor hij geen idee heeft waar we ons bevinden.
De buitentemperatuur wordt aangegeven als -30. Tuurlijk het kan fris zijn in Engeland maar dit klopt natuurlijk niet.
De tijd loopt uren voor, terwijl ik nog niet gezien heb hoe ik dit kan instellen.
En het ergste: De kachel en airco doen het niet. De inkomende lucht blijft op buitentemperatuur nadat ik hem heb aangezet. Er staat wel druk op de aircoleidingen maar koude lucht geeft hij niet.Dit zijn dus de problemen waarvoor ik een oplossing zal gaan zoeken en ik zal jullie hier op de hoogte houden. Ik heb geen idee hoeveel het gaat kosten om deze problemen te verhelpen, het aanschaffen van deze auto is wat dat betreft een gok.
De andere optie was een perfect werkende Leaf uit 2011/12 kopen met veel meer kilometers op de teller.
Dit vind ik echter leuker en vast ook leerzamer.OK Klaas, je hebt je uitdaging gevonden lees ik. Proficiat!
Op zich heb je met 2015 een goed bekend staand jaar te pakken en met 19.000 mijl (30.000 km) heeft-ie nog niet teveel ervaring. Blijkbaar heeft jouw exemplaar al wel wat ervaringen opgedaan die sporen hebben achtergelaten.
Ik zou verwachten dat je de tijd kunt instellen in het menu Settings als je op het blauwe e-icoontje rechtsonder het beeldscherm drukt. Maar dat is even een gok, ik heb ‘t nog nooit nodig gehad.
Als alleen de airco het niet doet, ga ik met Arjen mee. Goed om die sensor eerst werkend te krijgen. Als ook de kachel het niet doet, lijkt er meer aan de hand. Zijn alle zekeringen heel?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.