Bij Maingau proberen ze weer iets nieuws: een flatrate pas. Dit is een tijdelijke pas en deze pas kost eenmalig €35,-. De pas is geldig tot en met 31 december en je kunt er onbeperkt mee laden. Aangezien dit nog zo’n 3,5 maanden is kost dit slechts een tientje per maand!
Hij zou direct uitverkocht zijn geweest en nu weer leverbaar. Hoe je de pas kunt aanvragen is mij niet helemaal duidelijk.
Meer informatie vind je hier:
http://goedkoperrijden.blogspot.com/2018/10/onbeperkt-laden-met-maingau-plus-eerste.html?m=1
Update: Ik lees elders dat deze pas NIET zou werken bij Fastned.
- Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door
Wouter 9363. Reden: Informatie toegevoegd
Vooruitlopend op de aanschaf van mijn Leaf had ik alvast twee laadpassen aangevraagd. De Newmotion was de volgende dag al binnen en heb ik ondertussen geactiveerd en is dus klaar voor gebruik.
Naar aanleiding van de goede berichten hier heb ik ook de Maingau pas aangevraagd en is deze inmiddels binnen. Het is mij alleen niet duidelijk hoe de betaling gaat. Ik zie nergens op de site een mogelijkheid om mijn bankgegevens in te voeren en heb tijdens de aanvraag van de pas alleen maar mijn naam- en adresgegevens hoeven op te geven en heb ik ook geen login- en paswoord ontvangen. Moet je die apart aanvragen? mijn Duits is slecht en gebruik voornamelijk Google Translate waarmee ik mij redelijk kan redden.. 😉- Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door
Ruud.
@Ruud,
Heb geduld, en ooit krijg je wel per email een factuur toegestuurd, met de juiste betaal mogelijkheid. Want tot nu toe kun je nog geen IBAN nr aan hen doorgeven.Ik gebruik de pas al 4 maanden en kreeg vorige week de eerste factuur.
Maar alleen van Mister Green en Allego 5 keer, de 20 keer van Fastned die komen misschien ook ooit nog eens.Bij Maingau beantwoorden ze de e-mail ook wel in het Engels. Normaal gesproken kan je je bankrekeningnummer invoeren in de app, echter lukt dit alleen met een Duits rekeningnummer. Tot dit is opgelost krijgen buitenlandse klanten een factuur per e-mail, die kan je achteraf betalen. Tot nu toe heb ik overigens alleen facturen gehad van de laadsessies die met de app zijn gestart, telkens facturen van twee euro en minder. Op een factuur van de sessies met de pas en de sleutelhanger wacht ik nog.
Hoe lang zal de prijs bij Maingau nog zo laag blijven?
Maar nog steeds geen postcode zoals bij ons gebruikt.
je moet nog steeds eerst een 0 en dan 4 cijfers invullen.
Omdat in Duitsland alleen 5 cijferige postcodes bestaan
En ik probeerde de app vanmiddag bij FastNed, maar dat lukte nog steeds niet.
Wel de card, dat is iets wat ik niet snap.
Zelfs na 5 maanden, nog niet 1 factuur gehad van FastNed ladingen, wel van andere providers.Hoihoi,
Sinds een maand rijden we nu een Leaf 2017, 30 kwh.SUPERRR
Kan thuis aan de stekker op een aparte groep, nacht/weekendtarief laden voor € 0,19.
Ook sinds 2 weken in het bezit van de gratis laadpas Maingau, Einfach Strom laden.
Je betaalt let op € 0,05 per minuut!!!!
Fastned laden is voor mij dan 16 KWH in 20 minuten. Dus 20 minuten x 5 cent.
Betekent € 1,- voor 16 kwh, dus 6,6 cent per kwh.
Dit heb ik 2 keer gedaan. Moet de afrekening nog krijgen.Wie heeft hier ook ervaring mee??
Hallo allemaal, komende tijd word ik eigenaar van een nette nieuwe leaf 40kw. Aangezien ik geen oprit heb en toch wil opladen heb ik bij via de gemeente (Allego) een laadpaal aangevraagd en deze word netjes geplaatst. Op de laadpalen site een 11 kw paal.Dit is volgens mij geen snellandpaal, maar een gewone aansluiting. ik zal dus zo een 10 uur nodig hebben een lege leaf op te laden, in de praktijk zal ik een halve lading per keer moeten laden; 20 kw waarschijnlijk per 3 dagen. de overige laadmomenten kan ik via de werkgever doen.
na deze constatering mij in laadpassenland verdiept, oeioei. volgens mij als ik een nederlandse pas aanvraag betaal ik 0,34 ct/kw plus een start tarief (ANWB) of 0,34 ct/kw en abonnementkosten bij bv vandebron (3,50). Maar er zijn ook andere welke onder deze kW prijzen zitten, de duitse variant maingau zijn dat dan extra kw tarieven of alleen die 0,05 ct/min. als dat zo is dan is het natuurlijk slim om de leaf niet verder te laden als de 80%. Kan je dit automatisch of laten schakelen dan? of moet je thuis een timer zetten om je auto te halen? hoe werkt dit in praktijk? of raden jullie aan gewon de standaard ANWB van de bron combinatie te gebruiken en de rest zo te laten?
@Wilco,
Die 11 Kw paal zal in jouw geval maar 1/3 van die 11 zijn.
Want de Leaf 40KW kan maar op 1 fase laden.
En nee je kan in de leaf 2.0 niet meer die 80% grens instellen.
Dat zal je dus via die timer zelf moeten instellen door **tal uren maal **kw te berekenen.
En door met de Maingau pas te laden, moet je dus wel de laadstroom zelf controleren.
Ik laad meestal tot +/- 66% want dan loopt de laadstroom snel terug, en betaal je dan natuurlijk meer per kWhr, en verlies je ook tijd.
Alleen als je verder moet rijden, dan moet je wel doorladen natuurlijk.
- Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.